Leczenie AMD

Czym jest AMD?

AMD, czyli zwyrodnienie plamki żółtej, to poważne schorzenie. Ryzyko zachorowania wzrasta z postępowaniem naturalnych procesów starzenia, dlatego najczęściej dotyka ono osoby w podeszłym wieku. Choroba ta wymaga szybkiej diagnozy, ponieważ jej rozwój może prowadzić do utraty wzroku. Zwyrodnienie plamki żółtej polega na uszkodzeniu obszaru siatkówki (plamki żółtej oka), która odpowiada za wyraźne widzenie.

Rozwiń więcej

Choroba objawia się pogorszeniem jakości widzenia. Nierozpoznawanie kolorów, kształtów, twarzy, odczuwalny dyskomfort i ból oczu, a także postępowanie objawów, to często podstawy do stwierdzenia AMD. Zwyrodnienie plamki żółtej można rozpoznać także po zaobserwowaniu trudności przy czytaniu i pisaniu, pojawieniu się ciemnej plamy w polu widzenia, a także widzenia zakrzywionych obrazów.

Co sprzyja rozwojowi AMD?

• Nieskuteczna naprawa DNA
  • Duża wrażliwość oka na czynniki zewnętrzne
  • Zbyt niskie zagęszczenie mitochondriów w siatkówce
  • Uszkodzenia wywoływane przez wolne rodniki
  • Rosnąca z wiekiem wrażliwość na promieniowanie UV i światło niebieskie
  • Naturalne procesy starzenia się

Stopniowe pogarszanie się jakości widzenia jest więc naturalnym procesem, a wolne rodniki mogą doprowadzić nawet do 30% spadku poziomu fotoreceptorów w oku. Zwyrodnienie plamki żółtej może prowadzić nawet do ślepoty, dlatego nie wolno bagatelizować objawów.

Leczenie AMD – sposoby na postać suchą i wysiękową choroby

AMD to choroba objawiająca się w dwóch odmianach. W większości przypadków zwyrodnienie plamki żółtej przybiera postać suchą – co dotyczy znacznego odsetku osób dotkniętych chorobą. Znacznie rzadziej w AMD występuje postać wysiękowa. Ta z kolei zdarza się znacznie rzadziej, ale może być zdecydowanie groźniejsza i w przeciwieństwie do postaci suchej, która postępuje powoli – w sposób gwałtowny doprowadzić może do nagłego i skrajnego pogorszenia wzroku, nawet w ciągu kilku dni.

Rozwiń więcej

Jak wygląda leczenie AMD? AMD jest chorobą postępującą, której nie można wyleczyć całkowicie, a jedynie zahamować jej rozwój. W przypadku postaci suchej leczenie AMD polega na wprowadzeniu zbilansowanej diety i suplementacji odpowiednimi witaminami.

W przypadku postaci wysiękowej – obecnie stosuje się preparaty blokujące czynnik wzrostu naczyń w oku. Ich aplikacja odbywa się poprzez podanie iniekcji do ciała szklistego oka. Takie leczenie AMD spowalnia się proces degeneracji siatkówki centralnej oraz wpływa na opóźnienie utraty wzroku przez pacjenta. Zabieg ten wymaga stałego, comiesięcznego powtarzania, aż do końca życia pacjenta.

Już niebawem w OneDayClinic pojawią się iniekcje doszklistkowe, wspomagające leczenie AMD. Zapraszamy do uważnego śledzenia naszych aktualności.

Leczenie AMD - innowacyjna metoda OCUTECH®

OneDayClinic jako pierwsza firma w Polsce otrzymała status autoryzowanego przedstawiciela i dystrybutora produktów renomowanego producenta OCUTECH ®. Firma działa od 1984 roku w Chapel Hill w Karolinie Północnej (USA) – tam wszystkie produkty są projektowane, montowane, testowane i wysyłane. Jest światowym liderem w opracowywaniu zaawansowanych, wysokiej jakości teleskopowych pomocy dla słabowidzących (bioptyków), dla osób niedowidzących, z chorobami: AMD, retinopatią cukrzycową itd. Teleskopy BIOPTYCZNE OCUTECH ® są przepisywane przez specjalistów dla osób niedowidzących w ponad 40 krajach i są używane przez dziesiątki tysięcy osób z dysfunkcją wzroku na całym świecie.

Teleskopy BIOPTYCZNE dla słabowidzących OCUTECH ®

• zapewniają najszersze dostępne pola widzenia
  • są lekkie, kompaktowe i wygodne w noszeniu
  • zostały zaprojektowane z myślą o łatwym i wygodnym ustawianiu ostrości
  • zawierają specjalnie zaprojektowaną optykę, aby poprawić ostrość i przejrzystość obrazu

OneDayClinic – oficjalny przedstawiciel OCUTECH® na polskim rynku

Teleskopy BIOPTYCZNE OCUTECH ® stosowane są w leczeniu różnych schorzeń:

• achromatopsja
  • albinizm (bielactwo)
  • coloboma
  • retinopatia cukrzycowa
  • zwyrodnienie plamki żółtej (AMD)
  • wysoka krótkowzroczność
  • oczopląs
  • neuropatia nerwu wzrokowego
  • retinopatia wcześniaków
  • choroba Stargardta
  • dystrofia stożkowo-prętowa

Teleskopy OCUTECH ® są zalecane przez lekarzy dla pacjentów słabowidzących ze względu na zaawansowaną optykę, wygląd, łatwość obsługi i przepisywania oraz wysoką jakość. Teleskopy BIOPTYCZNE stanowią pełną gamę produktów, które pozwalają dostosować możliwości tych akcesoriów do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta. OCUTECH ® zapewnia gwarancję na produkty oraz wsparcie dla lekarzy i pacjentów.

Teleskopy BIOPTYCZNE OCUTECH ® - leczenie schorzeń wzroku w każdym wieku

Dzieci, które urodziły się z wadami wzroku, mogły nigdy nie widzieć normalnie - prawidłowo. Postrzegany przez nie świat może rozciągać się zaledwie na kilka metrów dalej, przez co pełne zaangażowanie się w ważne działania socjalizacyjne może być dla nich trudne.
Rozwiń więcej

Problemy z widzeniem tablicy w szkole mogą utrudniać naukę. Socjalizacja, która wymaga umiejętności widzenia na odległość podczas zajęć sportowych, przedstawień teatralnych, filmów, telewizji, gier wideo i zwykłego spędzania czasu z rówieśnikami czy bliskimi, może być w ich przypadku zaburzona czy też niemożliwa. To sprawia, że dzieci słabowidzące czują się wykluczone. Bioptyka może pomóc dzieciom w angażowaniu się w otaczający je świat.

Dorośli z nabytą lub wrodzoną utratą wzroku, którzy kontynuują karierę, muszą zmaksymalizować swój potencjał niezależności. Jest to jednak trudne, kiedy słaby wzrok stanowi tak ogromną przeszkodę.
Rozwiń więcej

Wymagające środowisko szkolnictwa wyższego czy pracy, podróże, spotkania z przyjaciółmi - we wszystkich sferach życia niedowidzenie może stanowić znaczące utrudnienie w nieutrudnionym funkcjonowaniu społecznym. Osoby słabowidzące często wymagają pomocy opiekuna, gdy wskutek schorzeń narządu wzroku nie są w stanie funkcjonować w pełni samodzielnie. Bioptyka to szansa na znacznie wyższą jakość widzenia, a dzięki temu - lepszy komfort życia.

Seniorzy, u których rozwinęło się zwyrodnienie plamki żółtej, dziury w plamce, retinopatia cukrzycowa lub zanik nerwu wzrokowego, prawdopodobnie aż do późnej dorosłości cieszyli się normalnym widzeniem.
Rozwiń więcej

Z czasem mogą najpierw zauważać trudności w czytaniu drobnego druku i potrzebę skracania odległości, aby rozpoznać przyjaciół i rodzinę lub obejrzeć telewizję. Wydarzenia towarzyskie mogą przez to stawać się mniej przyjemne, co nierzadko prowadzi do alienowania się osób dotkniętych zaburzeniami wzroku. Bioptyka może pomóc widzieć znacznie wyraźniej i dalej, zapewniając prawie normalne widzenie i powrót do czynności, z których ze względu na pogarszający się wzrok trzeba było zrezygnować.

Poznaj teleskopy BIOPTYCZNE OCUTECH®
- dostępne w Polsce w placówkach OneDayClinic

Teleskop BIOPTYCZNY OCUTECH ® - SlightScope FLIP (odwrócone lunety Galileusza)

• powiększenie o wielokrotności 1,7 lub 2,2
  • proste i wygodne mocowanie
  • łatwe w użytkowaniu
Rozwiń więcej

W przypadku choroby takiej jak zaćma, soczewki asferyczne sprawdzą się najlepiej. Mają odpowiedni szlif, który skupia promienie światła w jednym punkcie, co powoduje, że obraz jest dużo bardziej wyraźny niż w soczewkach podstawowych, czyli sferycznych. Jest to bardzo ważne szczególnie dla pacjentów, którzy muszą prowadzić samochód po zmroku lub pracować przy złym oświetleniu.

Teleskop BIOPTYCZNY OCUTECH ® - VES Explorer

• można go zastosować także w dziecięcych ramkach okularowych
  • waga poniżej 28g
  • nowoczesna konstrukcja
  • aż 5 kolorów do wyboru

Teleskop BIOPTYCZNY OCUTECH ® - VEX Sport II

• proste w użytkowaniu
  • innowacyjne mocowanie
  • dostępne w kolorze czarnym, srebrnym i na zamówienie
  • dla osób z widzeniem 20/300 lub lepszym

Teleskop BIOPTYCZNY OCUTECH ® - VES FALCON Autofocus Bioptic

• wyraźna, jasna, szerokokątna optyka Keplera o wysokim kontraście
  • dla osób z widzeniem 20/300 (VISUS 0,05) lub lepszym z odległości 18 cm
  • naturalne, powiększone widzenie bez użycia rąk
  • bliskie, średnie i dalekie odległości są natychmiast wyraźne - jak przy prawidłowym widzeniu

Cennik teleskopów OCUTECH®

SightScope FLIP x 1,7
SightScope FLIP x 2,2
VES Explorer
VES Sport II
VES FALCON Autofocus Bioptic

SightScope FLIP x 1,7

Najszersze dostępne pole widzenia
Powiększenie: 1,7-krotne

Opcja zamontowania na ramię i przypięcia (mocowanie za pomocą klipu).

Proste do zademonstrowania, przepisania i dopasowania.

SightScope FLIP x 2,2

Najszersze dostępne pole widzenia
Powiększenie: 2,2-krotne

Opcja zamontowania na ramię i przypięcia (mocowanie za pomocą klipu).

Proste do zademonstrowania, przepisania i dopasowania.

VES Explorer

Optyka Keplera o szerokim polu widzenia!
3-krotne (14,0˚ pola widzenia),
4-krotne (12,5˚ pola widzenia)

Pasuje do wszystkich ramek metalowych Ocutech, w tym rozmiarów dziecięcych.

Lekki i wygodny. Waży mniej niż 28g.

VES Sport II

Najjaśniejszy obraz i najszersze pole widzenia
4-krotne (12,5˚ pola widzenia),
5-krotne (10,5˚), 6-krotne (9,6˚)

Innowacyjny system mocowania mostków firmy Ocutech.

Prosty do zademonstrowania, przepisania i dopasowania.

VES FALCON Autofocus Bioptic

Jedyny na świecie teleskop biooptyczny z autofocusem.
3-krotne
4-krotne (12,5˚ pola widzenia)
5.5-krotne

Działa przez 8 godzin na jednym ładowaniu. Wygodne do noszenia przez cały dzień.

Waży mniej niż 115 g.
Potrzebujesz pomocy?
Zostaw poniżej swoje dane kontaktowe, a my postaramy się do Ciebie jak najszybciej oddzwonić!

chevron-down