Usuwanie zaćmy wtórnej

badania

Usuwanie zaćmy wtórnej

Zaćma – nazywana także kataraktą – to choroba polegająca na stopniowym mętnieniu soczewki, która coraz gorzej przepuszcza światło, co w konsekwencji prowadzi do stopniowego pogarszania widzenia, aż w końcu – do ślepoty. Jedyną skuteczną metodą leczenia zaćmy jest usunięcie zmętniałej soczewki i zastąpienie jej soczewką sztuczną. Czasami zdarza się, że już po przeprowadzeniu operacji choroba powraca – mamy wówczas do czynienia z tzw. zaćmą wtórną. Ją również trzeba leczyć!

Zaćma wtórna może pojawić się u pacjenta po kilku tygodniach, miesiącach, a nawet kilku latach po zabiegu usunięcia zmętniałej soczewki i wszczepienia soczewki sztucznej. Na czym polega to schorzenie? Otóż nie jest to oczywiście zmętnienie sztucznej soczewki, ale pozostałości soczewki naturalnej, które znajdują się w tylnej torebce soczewki.

Jakie czynniki sprzyjają występowaniu zaćmy wtórnej? Może być ich wiele. Zaćma wtórna bywa związana z innymi schorzeniami wzroku – wrodzonymi wadami siatkówki lub krótkowzrocznością. Może być ona powikłaniem atopowego zapalenia skóry, efektem urazów mechanicznych oka bądź stanów zapalnych gałki ocznej, a nawet skutkiem chorób ogólnoustrojowych, takich jak niedoczynność przytarczyc czy cukrzyca.

Leczenie zaćmy wtórnej w One Day Clinic

W One Day Clinic do leczenia zaćmy podchodzimy kompleksowo. Skorzystać u nas można oczywiście z nowoczesnych, bezpiecznych i mało inwazyjnych operacji zaćmy wykonywanych przez niezwykle doświadczonych specjalistów w najbardziej prestiżowych czeskich klinikach. Naszym pacjentom zapewniamy transport do kliniki oraz z powrotem, nocleg w luksusowym hotelu na terenie Czech, a także możliwość dopłacenia do standardowego zabiegu i wybór soczewki wyższej jakości.

Pomoc uzyskają u nas również pacjenci ze zdiagnozowaną zaćmą wtórną. Wielu z nich sądzi, że nawrót choroby wiąże się z koniecznością przeprowadzenia kolejnej operacji – tymczasem leczenie zaćmy wtórnej to po prostu krótki zabieg z wykorzystaniem lasera neodymowo-yagowego (YAG). Fachowo określa się go mianem kapsulotomii. Jest on bardzo prosty i polega na wykonaniu w środku tylnej torebki soczewki niewielkiego otworu przy pomocy lasera, co natychmiastowo poprawia jakość widzenia. Cała procedura trwa około pół godziny, a sam zabieg – kilkanaście sekund. Jeszcze tego samego dnia pacjent może wrócić do domu. Przez kilka dni konieczne jest stosowanie zaleconych przez lekarza kropli do oczu, a całkowite efekty są widoczne około 5-7 dni po zabiegu.

Jeśli po operacji zaćmy zauważasz u siebie pogorszenie jakości widzenia, jak najszybciej zgłoś się do okulisty – to może być zaćma wtórna, która postępuje, upośledza wzrok i znacznie utrudnia wykonywanie normalnych czynności. W One Day Clinic, oprócz organizowania operacji zaćmy w klinikach w Czechach, pomagamy także pacjentom z zaćmą wtórną – zapraszamy do kontaktu wszystkie osoby, które wymagają wykonania zabiegi kapsulotomii. Wypełnij formularz kontaktowy nasi konsultanci niezwłocznie się z Tobą skontaktują!

Podziel się:

-A A A+