Zaćma, znana również jako katarakta, to choroba narządu wzroku polegająca na całkowitym lub częściowym zmętnieniu naturalnej soczewki oka. Stanowi najczęstszą odwracalną przyczyną ślepoty. Zaćmę usuwa się operacyjnie. Chirurgia w tym zakresie cały czas się rozwija, dążąc do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów i zapewnienia pacjentom maksymalnego komfortu. Kluczową rolę w operacyjnym usuwaniu zaćmy odgrywają sztuczne soczewki wewnątrzgałkowe. Jednym z najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie jest soczewka Rayner RayOne EMV, która przynosi rewolucję w zakresie jakości wzroku po zabiegu katarakty.

Czym charakteryzuje się soczewka RayOne EMV?

Soczewka Rayner RayOne EMV, opracowana przez renomowaną firmę Rayner, która od ponad 70 lat jest liderem w dziedzinie soczewek wewnątrzgałkowych, reprezentuje najnowocześniejszą technologię i innowacyjne podejście do chirurgii zaćmy. Obecna jest na rynku od dwóch lat, w tym czasie została jednak dobrze przetestowana i obecnie jest chętnie wykorzystywana przez specjalistów z dziedziny chirurgii okulistycznej. Tam, gdzie monowizja zwiększa widzenie na odległość, zarówno pośrednie, jak i bliskie, soczewka RayOne EMV zwiększa głębię ostrości i zapewnia wyższą jakość obrazu.

Właściwości soczewki RayOne EMV

Soczewka RayOne EMV jest soczewką o zaawansowanej optyce, która zapewnia doskonałe widzenie do dali, odległości pośrednich i do bliży, równocześnie idealnie sprawdzając się w niwelowaniu skutków starczowzroczności.

Zaawansowana optyka

Soczewka Rayner RayOne EMV posiada niezwykle zaawansowaną optykę. Została zaprojektowana tak, by skutecznie minimalizować aberracje optyczne. W wyjątkowy sposób rozszerza zakres widzenia, umożliwiając uzyskanie głębi ostrości. Dzięki swojemu opatentowanemu profilowi optycznemu soczewka RayOne EMV zapewnia lepszą jakość wzroku po operacji usunięcia katarakty i sprawia, że pacjenci mogą się cieszyć pełnym zakresem widzenia bez konieczności noszenia okularów.

Doskonałe widzenie do dali, odległości pośrednich i do bliży

Soczewka RayOne EMV rozprasza światło w sposób ściśle kontrolowany, co zwiększa głębię ostrości, umożliwiając pacjentowi doskonałe widzenie dali, odległości pośrednich i do bliży na odległości funkcyjne. Oznacza to, że po operacji zaćmy pacjent ma zapewniony naturalny zakres widzenia.

Niwelowanie skutków starczowzroczności

Soczewka wewnątrzgałkowa RayOne EMV daje możliwość zastosowania monowizji przy wykorzystaniu dodatniej aberracji. Dzięki temu idealnie sprawdza się w niwelowaniu skutków starczowzroczności u pacjentów po zabiegu usunięcia katarakty.

Innowacyjne soczewki Rayner RayOne EMV minimalizują ponadto ryzyko rozwoju zaćmy wtórnej i pozwalają zachować ostrość widzenia oraz wrażliwość na kontrast w warunkach słabego oświetlenia. Oferują bardziej płynne, mieszane przejście między okiem dominującym a niedominującym w porównaniu z monowizją przy użyciu standardowych soczewek starej generacji. Są dodatkowo pozbawione efektu glisteningu, a pacjenci, którym zostały wszczepione, nie muszą się obawiać wystąpienia efektu „halo”.

widzenie z soczewką rayone emv

Największe zalety soczewki RayOne EMV

Wśród największych zalet  soczewek Rayner RayOne EMV należy wymienić przede wszystkim ich wysoką jakość, wyjątkowy, innowacyjny materiał wykonania, bezpieczeństwo stosowania, dużą łatwość wszczepienia oraz krótką rekonwalescencję po zabiegu.

Wysoka jakość

Soczewki RayOne EMV zostały starannie przetestowane pod kątem skuteczności i trwałości. Przeprowadzone testy potwierdziły wysoką jakość produktu, dając pewność zarówno chirurgom okulistycznym, jak i pacjentom, że wykorzystanie tej soczewki w operacji zaćmy przyniesie oczekiwane rezultaty.

Wyjątkowy, innowacyjny materiał wykonania

Dużą zaletą soczewek wewnątrzgałkowych Rayner RayOne EMV jest ich wyjątkowy, innowacyjny materiał wykonania – wysoce wyspecjalizowany hydrofobowy akryl. To właśnie ta substancja minimalizuje ryzyko wystąpienia wtórnej zaćmy, czyli zmętnienia torebki soczewki po jej wszczepieniu. Dzięki wykorzystaniu hydrofobowego akrylu do budowy soczewek RayOne EMV pacjenci mogą cieszyć się długotrwałymi efektami zabiegu i są w stanie uniknąć konieczności wykonania laserowego zabiegu w celu ponownego usunięcia katarakty.

Bezpieczeństwo stosowania

Soczewka Rayner RayOne EMV spełnia najwyższe standardy medyczne. Przeprowadzone testy wykazały, że jest ona w pełni bezpieczna w stosowaniu.

Duża łatwość wszczepienia

Istotną zaletą soczewki wewnątrzgałkowej RayOne EMV jest duża łatwość wszczepienia. Jej unikalny kształt i konstrukcja sprawiają, że wykonujący zabieg usunięcia zaćmy chirurdzy są w stanie umieścić soczewkę w oku w sposób bardzo precyzyjny. Przekłada się to na bezpieczeństwo całego zabiegu i ma niebagatelny wpływ na komfort pacjenta.

Krótka rekonwalescencja po zabiegu

Soczewka Rayner RayOne EMV jest fabrycznie umieszczona we wstrzykiwaczu, który wymaga tylko mikroskopijnego nacięcia w celu skutecznego wprowadzenia soczewki do wnętrza oka. Dzięki małemu nacięciu skraca się czas zarówno operacji, jak i rekonwalescencji po zabiegu.

Zastosowanie soczewki RayOne EMV

Soczewki RayOne EMV, jako soczewki wewnątrzgałkowe, wykorzystywane są w chirurgii zaćmy w celu zastąpienia zmętniałej naturalnej soczewki oka pacjenta. Znajdują także zastosowanie w refrakcyjnej wymianie soczewki. Rayner RayOne EMV może być wszczepiona w przypadku obustronnej emmetropii, jest ponadto zoptymalizowana do stosowania w systemie monowizji.

Skutki zastosowania soczewki RayOne EMV w przypadku emmetropii

W przypadku emmetropii zastosowanie soczewki wewnątrzgałkowej RayOne EMV zapewnia około 1,25 D rozszerzonego zakresu widzenia. Tym samym pozwala na uzyskanie lepszego widzenia pośredniego niż to oferowane przez standardowe soczewki jednoogniskowe.

Skutki zastosowania soczewki RayOne EMV w przypadku monowizji

W przypadku zastosowania soczewki RayOne EMV w systemie monowizji oko niedominujące może być ustawione na minimonowizję (od -0,25 do -0,75 D), mikromonowizję (od -0,75 do -1,50 D) lub monowizję (-1,50+ D), aby zapewnić pacjentom odpowiednio 1,50–2,00 D, 2,00–2,75 D i 2,75+ D rozszerzonego zakresu ostrości widzenia.

U kogo stosuje się soczewki RayOne EMV?

Soczewki RayOne EMV stosowane są u osób, u których spowodowane zaćmą pogorszenie ostrości widzenia ma wpływ na wykonywanie czynności życiowych lub zawodowych. W celu zakwalifikowania pacjenta do zabiegu konieczne jest przeprowadzenie wywiadu lekarskiego. Poruszone w nim powinny zostać takie kwestie, jak wykonywany zawód oraz odległość, z jakiej pacjent najczęściej ogląda postrzegane obiekty. Podczas wywiadu musi również paść pytanie o prowadzenie samochodu w warunkach słabego oświetlenia lub nocą. Pod uwagę powinna być brana ponadto osobowość zgłaszającego się na zabieg pacjenta oraz jego gotowość do stosowania okularowej korekcji wzroku. Soczewki Rayner RayOne EMV stosowane są przede wszystkim u osób, które:

• pracują głównie w odległości pośredniej,
  • prowadzą samochód w warunkach mezo- i skotopowych,
  • nie chcą stosować okularowej korekcji wzroku,
  • w przeszłości poddały się zabiegowi chirurgii refrakcyjnej.

Każda decydująca się na zabieg operacyjnego usunięcia zaćmy osoba powinna zostać poinformowana o różnych typach soczewek wewnątrzgałkowych dostępnych na rynku i możliwych działaniach niepożądanych związanych z ich wszczepieniem.

Innowacyjna soczewka wewnątrzgałkowa Rayner RayOne EMV to wielkie osiągnięcie w dziedzinie chirurgii zaćmy. Dzięki niej pacjenci mogą cieszyć się doskonałą jakością widzenia po operacji, bez konieczności noszenia okularów. Rayner RayOne EMV stanowi kolejny krok naprzód w dążeniu do doskonałości w chirurgii zaćmy i poprawy jakości życia pacjentów zmagających się z tą chorobą narządu wzroku.

4.5/5 - (8 votes)