Leczenie zaćmy

Czym jest zaćma?

Zaćma znana jest także pod nazwą, wywodzącą się z łacińskiego "cataracta", co czyta się i zwyczajowo zapisuje: katarakta. Zgodnie ze statystykami początki zaćmy dotykają w głównej mierze ludzi po 60 roku życia, wyłączając oczywiście jej postać wrodzoną, która pojawia się przy narodzinach.

Czy lepiej widzisz o zmierzchu? Jasne kolory wydają Ci się ciemniejsze a obraz staje się nieostry, a nawet rozmyty? To pierwsza oznaka, która może świadczyć o rozwijajązej sie chorobie. Nie zwlekaj i umów sie na badanie wzroku. Według danych Światowej Organizacji Zdrowia choruje na nią około 20 mln ludzi.

Główną istotą choroby jest swoiste zaćmienie i zmętnienie soczewki, co w konsekwencji prowadzi do jej nieprawidłowego działania w całym układzie optycznym, jakim jest ludzkie oko. Niestety, zmętnienie soczewki wypływa naturalnie z jej starzenia się, czasami jedynie jest skutkiem innych czynników zewnętrznych czy chorobowych (np. cukrzycy).

Zdolność widzenia osoby z zaćmą porównać można do bardzo rozmazanego, nieudanego zdjęcia, które jest całkowicie nieostre na całej swojej szerokości. W przypadku zaćmy warstwowej jedynie obwód pola widzenia jest przejrzysty. Najczęściej występuje ona w postaci zaćmy wrodzonej.

Poznaj nasze pakiety medyczne!

Przyczyny powstawania choroby

Główną i najczęstszą przyczyną powstawania zaćmy jest proces starzenia się i jest to około 95% przypadków. Po czterdziestym roku życia soczewka traci swoją elastyczność, a choroba rozwija sie bardzo wolno i bezboleśnie przez lata. Choroba może objąć jedno okolo lub obydwa, a poziom postępu choroby może być różny.

Objawy zaćmy

Zaćmę rozponamy po tym, że obraz staje się nieostry (widzenie jakby przez brudne okulary, zamglone) i nie pomagają nam żadne szkła. Jasne kolory sprawiają wrażenie ciemnych. Lepiej widzimy o zmierzchu oraz przy zachmurzonym niebie. Z biegiem czasu widzenie w nocy lub ciemnym pokoju jest niemożliwe. Widzenie jest przymglone, miewamy zaburzenia w ocenie odległości, szybkie męczenie oczu czy widzenie podwójne.

Gdy następuje zmętnienie soczewki można zauważyć zmianę koloru źrenicy z czarnego na szarobiały.

Jesli występuje u Państwa któryś z powyższych czynników zalecamy udać sie do lekarza celem dalszej diagnozy i potencjalnego leczenia.

Jak skutecznie wyleczyć zaćmę?

Współczesna medycyna może jednak przywrócić ostrość widzenia i uwolnić chorych od okularów już w jeden dzień! Operacja jest szybka, trwa zaledwie około 20 minut, jest bezbolesna i polega na usunięciu zmętniałej soczewki i wszczepieniu nowej (fakoemulsyfikacja). Od razu po operacji możemy wrócić do normalnego życia i w pełni funkcjonować, teraz widząc już wyraźnie.

Badanie kontrolne przeprowadzane jest już w 24h po przeprowadzonym zabiegu. Badana jest ostrość wzroku, przeprowadzany jest wywiad z pacjentem.

Wynikiem operacji jest ogromny komfort widzenia, kontury są wyraźne, kolory jasne lub ciemne (prawidłowo rozróżniane), następuje znaczna i odczuwalna poprawa ostrości widzenia.

Poznaj nasze pakiety medyczne!

Potrzebują Państwo więcej informacji?

Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 17:00

Mają Państwo pytania?

Nasi konsultanci w ciągu 24 godzin udzielą Państwu kompleksowej odpowiedzi!

Wyślij wiadomość